Главная » О школе » Исполнение антикоррупционного законодательства

Исполнение антикоррупционного законодательства

Локальные документы

Состав постоянно действующей комиссии по разрешению конфликта интересов педагогического работника:

  1. Савосько И.Г., заместитель директора по УР;
  2. Головач Г.А., педагог-организатор;
  3. Шамкалович С.А., учитель начальных классов;
  4. Матусевич О.А., учитель ФКиЗ;
  5. Ракович Е.А., учитель-дефектолог.

Срок действия комиссии — до 14.11.2027 года

Памятка о составах коррупционных преступлений

Карта карупцыйных рызык  ДУА “Красненская сярэдняя школа Карэліцкага раёна”   

Раздзел работыВобласць дзейнасці, дзе магчымыя карупцыйныя рызыкі             Меры прафілактыкіАдказныя асобы
Размеркаванне сродкаў матэрыяльнага стымуляванняНа ўзроўні кіравання ўстановай адукацыі: размеркаванне прэміі, надбаўкі, аказанне матэрыяльнай дапамогіПравядзенне інфармацыйнай працы з членамі працоўнага калектыву па растлумачэнню калектыўнага дагавора і палажэнняў аб матэрыяльным стымуляванні. Давядзенне да ведама членаў педагагічнага калектыву зместу загадаў аб матэрыяльным стымуляванні (штомесяц). Афармленне пратаколаў пасяджэнняў камісій па размеркаванні сродкаў матэрыяльнага стымулявання. Распрацоўка і ўкараненне механізму ўнутранага аўдыту. Адпаведнасць устаноўленых загадам сумаў стымулюючага характару палажэнню аб матэрыяльным стымуляванні.Кіраўнік установы адукацыі, члены камісіі  
Адукацыйная дзейнасцьНа ўзроўні ўстановы адукацыі (дашкольныя групы) : аказанне дадатковых адукацыйных паслуг на платнай асновеПравядзенне растлумачальнай работы з педагагічнымі работнікамі, бацькоўскай грамадскасцю і навучэнцамі. Папярэджанне аб персанальнай адказнасці педагагічных работнікаў за парушэнне карупцыйнага заканадаўства Наяўнасць дагавораў на аказанне дадатковых адукацыйных паслуг на платнай аснове паміж установай адукацыі і законнымі прадстаўнікамі. Аплата за прадстаўленыя паслугі праз пералічэння на банкаўскі разліковы рахунак установы адукацыі.Кіраўнік установы адукацыі, намеснікі кіраўніка ўстановы адукацыі  
На ўзроўні ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі: правядзенне бягучай і выніковай атэстацыі; арганізацыя і правядзенне выпускных экзаменаў; экстэрнат; выдача дакументаў аб адукацыі і навучанні; аказанне адукацыйных паслуг на платнай асновеКантроль за якасцю выкладання, аб’ектыўнасць выстаўлення адзнак, арганізацыя выніковай атэстацыі навучэнцаў. Арганізацыя працы экзаменацыйных камісій у адпаведнасці з патрабаваннямі нарматыўных прававых актаў. Правядзенне растлумачальнай работы з бацькоўскай і педагагічнай грамадскасцю па папярэджанні карупцыйных праяў. Арганізацыя кантролю за выдачай дакументаў аб адукацыі і навучанні, падлік сярэдняга бала. Наяўнасць дагавораў на аказанне адукацыйных паслуг на платнай аснове паміж установай адукацыі і законнымі прадстаўнікамі. Аплата за прадстаўленыя паслугі праз пералічэння на банкаўскі разліковы рахунак установы адукацыі. Кіраўнік установы адукацыі, намеснікі кіраўніка, члены экзаменацыйных камісій  
Узнагароджанне педагагічных работнікаў і вучняўНа ўзроўні кіравання ўстановай  адукацыі: прадстаўленне работнікаў да ўзнагароджання ўзнагародамі раённых выканаўчых камітэтаў і Саветаў дэпутатаў; хадатайніцтва аб прадстаўленні да ўзнагароджання Гродзенскага аблвыканкама і Гродзенскага абласнога Савета дэпутатаў, Міністэрства адукацыі, дзяржаўнымі ўзнагародамі.  Абмеркаванне кандыдатур работнікаў, якія ўзнагароджваюцца,  на агульных сходах працоўнага калектыву. Аб’ектыўнасць ацэнкі вынікаў работы.  Кіраўнік установы адукацыі, намеснікі кіраўніка  
Павышэнне  кваліфікацыйнага ўзроўню работнікаўНа ўзроўні  ўстановы адукацыі: дзейнасць атэстацыйных камісійВыкананне патрабаванняў Інструкцыі пры разглядзе матэрыялаў і правядзенні экзамену на прысваенне вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі педагагічным работнікам. Выкананне патрабаванняў Інструкцыі пры разглядзе хадатайніцтваў аб допуску да атэстацыі. Папярэджанне аб персанальнай адказнасці членаў атэстацыйнай камісііКіраўнік установы адукацыі,  члены атэстацыйнай  камісіі.
Накіраванне на перападрыхтоўку педагагічных работнікаўНа ўзроўні ўстановы адукацыі: прыняцце рашэнняў аб накіраванні педагагічных работнікаў на перападрыхтоўкуМатывацыя прычын накіравання педагагічных работнікаў пры прыняцці рашэння аб накіраванні на перападрыхтоўкуКіраўнік установы адукацыі  
Арганізацыя  прыёму навучэнцаў  ва  ўстанову  адукацыіНа ўзроўні кіравання  установай адукацыі: выдача накірункаў выхаванцам для залічэння ў дашкольныя групыРазмяшчэнне інфармацыі на стэндах і сайтах установы адукацыі. Рэгулярнае абнаўленне і размяшчэнне інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі аб камплектаванні дашкольных груп і класаў Кантроль за наяўнасцю накіраванняў сельскага выканаўчага камітэта ў выхаванцаў, якія залічаны ў дашкольныя групыКіраўнік установы адукацыі, намеснікі кіраўніка  
Прыем на работуНа ўзроўні кіравання ўстановай адукацыі: прыём на работу (на пасады намесніка кіраўніка, педагагічных работнікаў і інш.); прыём на работу родных і блізкіх сваякоў              Адпаведнасць адукацыі, кваліфікацыйных патрабаванняў, які прад’яўляецца згодна АКДП і АТКД. Захаванне парадку ўзгаднення прызначэнняў на кіруючыя пасады, прыёму на работу педагагічных работнікаў, маладых спецыялістаў. Афармленне абавязацельстваў дзяржаўных службовых асоб (для кіруючых работнікаў і работнікаў, якія ажыццяўляюць арганізацыйна-кіраўніцкія функцыі). Выкананне патрабаванняў заканадаўства пры прыёме на работу блізкіх сваякоў. Прадастаўленне кіраўніком дэкларацыі аб даходах і маёмасці. Праверка дэкларацыі аб даходах і маёмасці ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўстваКіраўнік установы адукацыі        
Работа па сумяшчальніцтвуНа ўзроўні кіравання ўстановай адукацыі: прыём на работу па сумяшчальніцтве, у тым ліку членаў кіраўніцтваВыкананне патрабаванняў па абмежаванні працы па сумяшчальніцтве кіраўнікоў. Афармленне абавязацельстваў дзяржаўных службовых асоб (да прыёму на працу). Захавання абмежаванні, усталяванае заканадаўства, у працы па сумяшчальніцтве. Захаванне парадку складанне, зацвярджэнне, ўзгадненне, азнаямленне з графікамі працай па сумяшчальніцтве. Арганізацыя сістэмы кантролю за адпрацоўкай працоўнага часу па сумяшчальніцтве.Кіраўнік установы адукацыі  
Выхаваўчая работаНа ўзроўні ўстановы адукацыі: правядзенне мерапрыемстваў на конкурснай аснове (агляды, конкурсы і інш.)Правядзенне  індывідуальнай растлумачальнай  работыЧлены журы
Правядзенне выпускных вечароў ва ўстанове агульнай сярэдняй адукацыі і выпускных ранішнікаў ва ўстанове дашкольнай адукацыіНа ўзроўні ўстановы адукацыі: правядзенне выхаваўчых мерапрыемстваў ва ўстанове агульнай сярэдняй і дашкольнай адукацыіКантроль за правядзеннем выпускных вечароў ва ўстанове адукацыі або ўстановах культуры. Правядзенне растлумачальнай работы на агульнашкольных бацькоўскіх сходах, агульных сходах працоўнага калектывуКіраўнік установы адукацыі  
Юбілейныя даты ўстановы адукацыі і педагагічнага калектывуна ўзроўні ўстановы адукацыі: святкаванне юбілеяў ўстановы адукацыі, юбілейныя даты ў жыцці кіраўніка і педагагічных работнікаўПравядзенне растлумачальнай работы на агульнашкольных бацькоўскіх сходах, агульных сходах працоўнага калектыву.Кіраўнік  установы адукацыі, намеснікі кіраўніка, педагагічныя работнікі  
Умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы адукацыіНа ўзроўні  ўстановы  адукацыі: выкарыстанне  дзяржаўнай маёмасціЗабарона на выкарыстанне службовымі асобамі ў асабістых і іншых пазаслужбовых інтарэсах маёмасці, якая знаходзіцца ва ўласнасці ўстановы адукацыі. Правядзенне ва ўстановах адукацыі інвентарызацыі ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.Кіраўнік установы адукацыі, загадчык гаспадаркай  
Гаспадарчыя аперацыі (выкарыстанне аўтатранспарту)  На ўзроўні  ўстановы адукацыі: выкарыстанне службовага аўтатранспарту.Аналіз фінансава-гаспадарчай дзейнасці Папярэджанне службовых асоб аб адказнасці за парушэнне карупцыйнага заканадаўства.  Кіраўнік установы адукацыі  
Службовыя камандзіроўкі ў межах Рэспублікі БеларусьНа ўзроўні ўстановы адукацыі: афармленне  службовых камандзiровак у межах Рэспублiкi БеларусьЗахаванне парадку ўзгаднення камандзіровак. Своечасовае прадастаўленне справаздач па выніках камандзіроўкіКіраўнік установы адукацыі  
Паступленне бязвыплатны (спонсарскай) дапамогіНа ўзроўні ўстановы адукацыіАфармленне дагавора аб аказанні спонсарскай дапамогі. Інфармаванне педагагічнай і бацькоўскай грамадскасці аб выдаткоўванні паступілі спонсарскіх сродкаўКіраўнік установы адукацыі .
Паступленне добраахвотных бацькоўскіх узносаўНа ўзроўні  ўстановы адукацыі: дзейнасць бацькоўскага камітэта; дзейнасць апякунскага савета.Справаздачы аб рабоце бацькоўскіх і апякунскіх саветаў. Кантроль за працай бацькоўскіх і апякунскіх саветаў. Інфармаванне бацькоўскай і педагагічнай грамадскасці аб выдаткоўванні сродкаў, якія паступілі на рахунак ўстаноў адукацыі, у якасці добраахвотных бацькоўскіх узносаў. Правядзенне анкетавання сярод бацькоўскай грамадскасці. Размяшчэнне на сайтах устаноў адукацыі фінансавых справаздач бацькоўскіх і апякунскіх саветаў аб выкарыстанні фінансавых сродкаў. Правядзенне асабістага прыёму грамадзян.Кіраўнік установы адукацыі, старшыні бацькоўскага і апякунскага саветаў  

Пералік асоб з найбольш высокай карупцыйныйнай рызыкай

ФункцыіАбавязкіПасада
Арганізацыйна-распарадчыяРасстаноўка і падбор кадраў, арганізацыя працы работнікаў Падтрыманне дысцыпліны, прымяненне мер заахвочвання, прыцягненне да дысцыплінарнай адказнасціКіраўнік установы адукацыі, намеснікі кіраўніка ўстановы адукацыі.  Заўвага. Колькасць асоб, якія знаходзяцца ў падпарадкаванні значэння не мае.
Адміністрацыйна-гаспадарчыяАжыццяўленне паўнамоцтваў па кіраванні і распараджэнні маёмасцю і грашовымі сродкамі, а таксама ўлік і кантроль за водпускам і рэалізацыяй таварна-матэрыяльных каштоўнасцяўСлужбовыя асобы, якія маюць права самастойна распараджацца матэрыяльнымі каштоўнасцямі або ажыццяўляюць кантроль за іх рухам (кіраўнік установы адукацыі, намеснікі кіраўніка, загадчык гаспадаркай)  
Выкананне юрыдычна значных дзеянняўЗдзяйсненне дзеянняў, у выніку якіх наступаюць або могуць наступіць юрыдычна значныя наступствы ў выглядзе ўзнікнення, змены або спынення праваадносін.Спецыялісты, якія на падставе выдадзенай кіраўніком даверанасці, падпісваюць дагаворы і іншыя праваўстанаўліваючых дакументы. Службовыя асобы, якія ўдзельнічаюць у падрыхтоўцы тэхнічных заданняў па закупцы тавараў.  

Палажэнне  аб урэгуляванні канфлікта інтарэсаў паміж работнікамі і ДУА  “Красненская сярэдняя школа  Карэліцкага раёна”

АРТЫКУЛ 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1. Дадзенае Палажэнне (далей — Палажэнне) распрацавана на падставе Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 лiпеня 2015 г. «Аб барацьбе з карупцыяй» і вызначае парадак ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў паміж работнікамі і ўстановай адукацыі, якія ўзнікаюць у работнікаў установы адукацыі ў ходзе выканання iмi працоўных абавязкаў.

2. Дзеянне дадзенага  Палажэння распаўсюджваецца на ўсіх асоб, якія з’яўляюцца працаўнікамі ўстановы адукацыі, знаходзяцца  ў працоўных адносінах з ёй , незалежна ад займаемай пасады і  функцый, якія яны выконваюць, а таксама на фізічных асоб, якія супрацоўнічаюць з установай адукацыі на аснове грамадзянска-прававых дагавораў.

3. Пад канфліктам інтарэсаў у гэтым Палажэнні разумеецца сітуацыя, пры якой асабістая зацікаўленасць (прамая ці ўскосная) работніка, яго мужа (жонкі), блізкіх сваякоў або сваякоў ўплывае ці можа паўплываць на належнае выкананне ім сваіх працоўных абавязкаў і пры якой узнікае або можа ўзнікнуць супярэчнасць паміж асабістай зацікаўленасцю работніка і правамі і законнымі інтарэсамі арганізацыі адукацыі.

4. Пад асабістай зацікаўленасцю работніка ўстановы адукацыі разумеецца зацікаўленасць работніка, звязаная з магчымасцю атрымання ім пры выкананні сваіх працоўных абавязкаў даходаў у выглядзе грошай, каштоўнасцяў, iншай маёмасцi або паслуг маёмаснага характару, iншых маёмасных правоў для сябе або для трэціх асоб.

5. У аснову работы па кіраванні канфліктам інтарэсаў ва ўстанове адукацыі пакладзены наступныя прынцыпы:

абавязковасць раскрыцця звестак аб рэальным ці патэнцыйным канфлікце інтарэсаў;

індывідуальны разгляд, урэгуляванне і ацэнка рэпутацыйнага і іншых рызык для ўстановы адукацыі пры выяўленні кожнага канфлікту інтарэсаў;

прыватнасць працэсу раскрыцця звестак пра канфлікт інтарэсаў і працэсу яго ўрэгулявання;

захаванне балансу інтарэсаў установы адукацыі і работніка пры ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў;

абарона работніка ад пераследу ў сувязі з паведамленнем пра канфлікт інтарэсаў, які быў своечасова раскрыты работнікам і ўрэгуляваны (прадухілены) установай адукацыі.

АРТЫКУЛ 2

МЕРЫ ПРАФІЛАКТЫКІ КАНФЛІКТАЎ ІНТАРЭСАЎ

6. Мэтай прафілактыкі канфліктаў з’яўляецца стварэнне ўмоў дзейнасці для работнікаў установы адукацыі, якія мінімізуюць верагоднасць узнікнення і (або) развіцця канфліктаў інтарэсаў.

7. У мэтах прафілактыкі канфлікту інтарэсаў паміж работнікамі і ўстановай адукацыі прадугледжваюцца наступныя мерапрыемствы:

удасканаленне арганізацыйна-кадравай структуры ўстановы адукацыі ў мэтах выключэння сумеснай працы асоб, якія знаходзяцца ў шлюбе або знаходзяцца ў адносінах блізкага сваяцтва (бацькі, муж і жонка, браты, сёстры, сыны, дочкі, а таксама браты, сёстры, бацькі і дзеці мужа і жонкі), калі дадзеная праца звязаная з непасрэднай падпарадкаванасцю або падкантрольнасцю аднаго з гэтых асоб іншых;

удакладненне і аптымізацыя працоўных абавязкаў работнікаў адукацыі;

усталяванне эфектыўнай сістэмы кантролю за выкананнем работнікамі  ўстановы адукацыі сваіх працоўных абавязкаў, захаваннем прадугледжаных заканадаўствам забарон і абмежаванняў;

правядзенне ўстановай  адукацыі асветніцкай і ідэалагічнай работы, накіраванай на распаўсюджванне ведаў аб канфліктах інтарэсаў, прычынах іх узнікнення, парадак іх прадухілення і ўрэгуляванне;

8. З мэтай прафілактыкі канфлікту інтарэсаў работнікі ўстановы адукацыі не маюць права:

аказваць садзейнічанне мужу (жонцы), блізкім сваякам у ажыццяўленні прадпрымальніцкай дзейнасці з выкарыстаннем службовага становішча;

выконваць iншыя аплатныя работы, не звязаныя з выкананнем сваіх працоўных абавязкаў па месцы асноўнай работы (акрамя выкладчыцкай (у частцы рэалізацыі зместу адукацыйных праграм), навуковай, культурнай, творчай дзейнасці і медыцынскай практыцы), калі іншая не ўстаноўлена заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

ўдзельнічаць асабіста або праз давераных асоб у кіраванні камерцыйнай арганізацыяй, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь;

прымаць маёмасць (падарункі), за выключэннем сувеніраў, якія ўручаюцца пры правядзенні пратакольных і іншых афіцыйных мерапрыемстваў, або атрымліваць іншую выгаду для сябе або для трэціх асоб у выглядзе працы, паслугі ў сувязі з выкананнем працоўных абавязкаў;

выкарыстоўваць у асабістых, групавых і іншых пазаслужбовых інтарэсах інфармацыю, якая змяшчае звесткi, што складаюць ахоўную законам таямніцу, атрыманую пры выкананні сваіх працоўных абавязкаў;

выкарыстоўваць у пазаслужбовых мэтах сродкі фінансавага, матэрыяльна-тэхнічнага і інфармацыйнага забеспячэння, iншую маёмасць арганізацыі адукацыі.

9. Работнікі абавязаны кіравацца інтарэсамі  ўстановы адукацыі без уліку сваіх асабістых інтарэсаў, інтарэсаў сваіх сваякоў і сяброў пры прыняцці рашэнняў па дзелавых пытаннях і выкананні сваіх працоўных абавязкаў, а таксама пазбягаць (калі магчыма) сітуацый і абставінаў, якія могуць прывесці да канфлікту інтарэсаў.

АРТЫКУЛ 3

ПАРАДАК ПРАДАСТАЎЛЕННЯ ЗВЕСТКАЎ  АБ КАНФЛІКЦЕ ІНТАРЭСАЎ І ПРАВЕРКА ІНФАРМАЦЫІ, ЯКАЯ ПАСТУПІЛА АБ КАНФЛІКЦЕ ІНТАРЭСАЎ

10. Абавязкі па прадухіленні і ўрэгуляванні канкрэтных канфліктаў інтарэсаў ўскладаюцца на работнікаў — удзельнікаў канфліктаў, кіраўніка ўстановы адукацыі, яго намеснікаў, члены камісіі па працоўных спрэчках.

11. Звесткі аб канфліктах інтарэсаў з удзелам канкрэтных работнікаў установы адукацыі могуць быць атрыманы:

ад саміх работнікаў, намеснікаў кіраўніка ўстановы адукацыі;

са зваротаў грамадзян і юрыдычных асобаў, праз публікацыі ў сродках масавай інфармацыі;

у выніку сумеснага аналізу наяўных звестак аб асабістых інтарэсах работнікаў установы адукацыі і выкананых ім працоўных абавязках;

з іншых крыніц.

12. Каардынацыю дзейнасці па выяўленні канфліктаў інтарэсаў ажыццяўляе кіраўнік установы адукацыі.

13. Работнік установы адукацыі самастойна ўстанаўлівае наяўнасць прыкмет рэальнага ці патэнцыяльнага канфлікту інтарэсаў і неадкладна праз дакладную запіску паведамляе кіраўніку, у непасрэднай падпарадкаванасці якога знаходзіцца (намесніку кіраўніка установы адукацыі), аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсы.

14. Намеснікі кіраўніка ўстановы адукацыі, члены камісіі па працоўных спрэчках пры выяўленні прыкмет рэальнага або патэнцыйнага канфлікту інтарэсаў неадкладна паведамляюць кіраўніка ўстановы адукацыі аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў  праз дакладную запіску, у якой падрабязна паказваецца сутнасць канфлікту інтарэсаў, прычына і час яго ўзнікнення, стаўленне работніка да ўзнікнення канфлікту інтарэсаў (суб’ектыўныя і аб’ектыўныя фактары), значнасць канфлікту інтарэсаў.

15. Непасрэдны кіраўнік работніка пры атрыманні дакладной запіскі аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў даводзіць дакладную запіску да ведама кіраўніка ўстановы адукацыі аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў, да дакладной запіскі прылучае дакладную запіску работніка ўстановы адукацыі і дадатковыя матэрыялы, якія характарызуюць сутнасць канфлікту інтарэсаў.

16. Кіраўнік установыі адукацыі пры атрыманні матэрыялаў аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў прымае неадкладнае рашэнне аб яго прадухіленні (урэгуляванні), альбо пры неабходнасці арганізуе правядзенне дадатковай праверкі.

Дадатковая праверка праводзіцца ўпаўнаважанай асобай або камісійна ў трохдзённы тэрмін ад моманту атрымання матэрыялаў.

17. Установа адукацыi бярэ на сябе абавязацельства канфідэнцыйнага разгляду прадстаўленых звестак і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў.

18. Па выніках праверкі інфармацыі, якая паступіла, выносіцца рашэнне, з’яўляецца ці не з’яўляецца  сітуацыя, якая ўзнікла, сітуацыяй канфлікта інтарэсаў.

Сітуацыя, якая не з’яўляецца канфліктам інтарэсаў, не мае патрэбы ў спецыяльных спосабах ўрэгулявання.

АРТЫКУЛ 4

ПАРАДАК І СПОСАБЫ ЎРЭГУЛЯВАННЯ КАНФЛІКТУ ІНТАРЭСАЎ

19. Канчатковае рашэнне аб парадку прадухілення або ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў прымае кіраўнік установы  адукацыі.

20. У выпадку, калі канфлікт інтарэсаў мае месца, то могуць быць выкарыстаны наступныя спосабы яго ўрэгулявання:

ўручэнне работніку пісьмовых рэкамендацый аб прыняцці мер па прадухіленні або ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў;

адхіленне работніка ад здзяйснення дзеянняў па працы, якія выклікаюць або здольных выклікаць у яго канфлікт інтарэсаў (выключэнне работніка са складу камісіі або рабочай групы; забарона работніку прымаць удзел у галасаванні пры захаванні права на ўдзел у абмеркаванні, абмежаванне доступу да пэўных звестках на перыяд ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў і іншыя);

перавод работніка ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь, з пасады, выкананне абавязкаў па якой выклікала або можа выклікаць канфлікт інтарэсаў, на іншую раўназначную пасаду;

перагляд і змяненне працоўных абавязкаў работніка;

перадача работніку, маёмасці, якая належыць яму і  якая з’яўляецца асновай узнікнення канфлікту інтарэсаў, у давернае кіраванне;

адмова работніка ад сваёй асабістай зацікаўленасці, якая параджае канфлікт з інтарэсамі ўстановы адукацыі;

 звальненне па  пагадненні бакоў, калі канфлікт інтарэсаў носіць пастаянны і неадольны характар;

выкарыстанне іншых спосабаў вырашэння канфлікту.

21. Пры прыняцці рашэння аб выбары канкрэтнага спосабу ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў важна ўлічваць значнасць асабістай зацікаўленасці работніка і верагоднасць таго, што асабісты інтарэс будзе рэалізаваны ў шкоду інтарэсам установы адукацыі.

22. У выпадку адмовы работніка ад прыняцця мер па прадухіленні і ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў кіраўнік установы адукацыі прымае рашэнне ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь