I. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1. Тыпавыя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей — Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей — Кодэкс), Дзяржаўным школьным стандартам, адобраным пастановай калегіі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.
1.3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзінаў ва ўстанове адукацыі.
1.4. У адпаведнасці з дадзенымі Правіламі ва ўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года (пры неабходнасці) распрацоўваюцца Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца Саветам і зацвярджаюцца дырэктарам.
1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных Правілаў.
1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктары ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі – на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад подпіс).
1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.
II. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ
2. Навучэнцы маюць права на:
2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам i ў парадку, якi вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;
2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
2.5. ахову жыцця і здароўя ў час адукацыйнага працэсу;
2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) ў адпаведнасці з заканадаўствам;
2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;
2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей — Статут);
2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу ў час канікул;
2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;
2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
2.13. навучанне на занятках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.15. выбар факультатыўных заняткаў у рамках устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да захавання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
2.17. атрыманне платных паслуг з ліку, што аказваюцца ўстановай адукацыі;
2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
2.25. недатыкальнасць асобы.
III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ
3. Навучэнцы абавязаны:
3.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;
3.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых);
3.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў час заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі);
3.4. добрасумленна і адказна адносіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні;
3.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
3.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
3.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркаванняў усіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;
3.8. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
3.9. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё акружаючых, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
3.10. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на занятках, занятках ці пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);
3.11. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку пра запланаванае наведванне арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на занятках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
3.12. размяшчаць прыладу сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;
3.13. прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна санітарных нормаў, спецыяльную вопратку на занятках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
3.14. мець на занятках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
3.15. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
3.16. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад заняткаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока — дамашняе заданне;
3.17. штотыднёва здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
3.18. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;
3.19. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
4. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:
4.1.не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
4.2. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
4.3. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (або іх імітатары ці муляжы), халодную зброю, колючыя, рэжучыя прадметы (або іх імітатары ці муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх аналагі, таксічныя або інш ншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю акружаючых, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
4.4. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразу ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;
4.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад’яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;
4.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі ў час адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
4.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, насілле;
4.8. праводзіць здымкі ў час правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
4.9. размаўляць у час вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, перашкаджаць правядзенню вучэбнага занятку;
4.10. ужываць у час вучэбных заняткаў ежу і напоі;
4.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
4.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;
4.13. у час вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
4.15. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы;
4.16. наведваць кабінеты фізікі, хіміі, інфарматыкі, працоўнага навучання, спартыўную залу да правядзення уборкі, дэзінфекцыі кантактных паверхняў (абсталявання, інвентару) і праветрывання.
5. Іншыя правы і абавязкі навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.
IV. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУНАВУЧЭНЦАЎ
6. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстанове адукацыі.
7. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканіны, з якой вырабляецца адзенне дзелавога стылю.
8. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, рубашка, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі.
У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька.
9. Пры наведванні навучэнцамі навучальных заняткаў не дапускаюцца:
спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;
рэчы, якія маюць яркія, вызываючыя малюнкі;
бруднае, мятае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;
верхняе адзенне і галаўныя ўборы;
багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксэсуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных кірункаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.
10. Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.
V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ
11. Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
12. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
13. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з’яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.
13.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну ў час занятка, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з занятка ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.
13.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.
13.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
13.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць навучэнцу прысутнічаць на наступных заняткахах.
13.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбіральніцтва па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
14. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец у пачатку занятка абавязаны паведаміць пра гэта настаўніку.
15. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:
займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;
рыхтуе неабходныя для працы на занятку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;
ставіць на бясшумны рэжым прыладу мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якая можа знаходзіцца на асобным стале або стале настаўніка.
16. Навучэнец, які спазніўся на занятак, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
17. У час занятка навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапускаючы каментарыяў і рэплік з месца.
18. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.
19. Аб сваёй гатоўнасці да адказу або пытанні, якое ўзнікла ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу, навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
20. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых навучэнцаў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
21. У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правіл настаўнік мае права забраць у вучня работу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана вучнем самастойна.
22. У час занятка вучань павінен сачыць за сваёй паставай.
23. Званок аб заканчэнні занятка даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні занятку. Навучэнцы пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка.
24. Для заняткаў на занятках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
25. Па заканчэнні занятка навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).
26. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнцы або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.
27. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад’яўляе тлумачэнні аб уважлівай прычыне пропуску заняткаў.
Уважлівай прычынай лічыцца:
хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);
экстранныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);
пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);
удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).
28. Дзяжурства навучэнцаў:
28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну ў час перапынкаў, чысціню і парадак у школе.
28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які ў час перапынку дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да занятка: раздае вучэбныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да занятка іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.
28.3. З ліку навучэнцаў VII-X класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.
V. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯНАВУЧЭНЦАЎНА ПЕРАПЫНКАХ
29. Перапынак прызначаны:
для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;
адпачынку і фізічнай размінкі;
прыёму ежы;
праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;
падрыхтоўкі да ўрока, іншае;
30. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
31. У час перапынкаў вучням навучэнцам забараняецца:
шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых канфліктных сітуацый;
катацца ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;
ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта нясе за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
VI. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ Ў МЕСЦАХ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ
Сталовая
32. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў занятак.
33. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай, строга выконваюць графік рассадкі і захоўваюць дыстанцыю адзін ад аднаго не менш за 1 м.
34. Выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
35. Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай, буфеце і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.
36. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы, не дапускае збору каля месца раздачы.
Спартыўная зала
37. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.
38. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
39. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.
Санітарныя пакоі
40. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;
41. Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смяціць, курыць, ужываць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы пабочныя прадметы.
Гардэроб
42. Пасля заканчэння заняткаў (навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб’яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чаргі забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
43. У выпадку выяўлення страты адзення ці абутку, навучэнцы абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.
44. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі) iншыя каштоўныя рэчы.
45. У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх вартаўніку або дзяжурнаму настаўніку.
VII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС.
46. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.
47. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).
48. Навучэнцы, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ва ўстанове адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
49. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.
50. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
51. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для вучняў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб’ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
52. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах вучні дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў – з дазволу медыцынскага работніка.
53. Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.
VIII. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
54. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ў рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.
55. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным прыстасаванні (скрынцы) ў стане бясшумнага рэжыму.
56. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у час навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
57. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) вучням дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці .
58. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.
59. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) адбываецца адабранне тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля размовы з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, якое вызначаецца дырэктарам установы адукацыі.
IX. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
60. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:
аб’ява падзякі;
узнагароджанне граматай;
узнагароджанне каштоўным падарункам;
занясенне на дошку Гонару ўстановы адукацыі;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.
Заахвочванне аб’яўляецца загадам дырэктара. Выпiска з загаду захоўваецца ў асабістай справе навучэнца.
55. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) ўсталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:
заўвага;
вымова;
адлічэнне.
56. Датэрміновае заканчэнне адукацыйных адносін (адлічэнне) як мера дысцыплінарнай адказнасці не прымяняецца да навучэнца, якому не споўнілася васямнаццаць гадоў і які не закончыў засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі.
57. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.
- Рэспубліканскі цэнтр псіхалагічнай дапамогі (кансультацыі, парады, брашуры)
- Як дапамагчы выпускнікам пераадолець экзаменацыйны стрэс
- Як эфектыўна падрыхтавацца да экзаменаў і ЦТ
- Спосабы падтрымкі разумовай працаздольнасці ў перыяд падрыхтоўкі да экзаменаў і ЦТ
- Як пераадолець стрэс напярэдадні алімпіяды, экзаменаў,конкурсаў
- Правілы паводзін на экзамене
КАК НЕ СТАТЬ ЖЕРТВОЙ КИБЕРПРЕСТУПНИКА
Памятка по предупреждению и выявлению преступлений и правонарушений в сфере высоких технологий
Интернет-контроль. Сайт для умных родителей
Мультимедийный учебный дистанционный курс безопасного пользования ресурсами сети
Мультфильм «Азбука безопасности в Интернете»
Игра «Интернет и безопасность»
Мероприятия по безопасному Интернету с детьми (по возрастным категориям)
Мероприятия по безопасному Интернету с родителями